جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

این وبلاگ در راستای افشای قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بیان حقایق در این زمینه، ایجاد شده است.
عمده تحلیل های این وبلاگ متعلق به جناب آقای دکتر خلیلی، استاد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) می باشد.

آخرین نظرات

ملتی که قطعاً سیلی و توسری خواهد خورد + شرح مزجی

پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۰۱ ق.ظ

 مروری بر سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان :۱۳۹۴/۰۲/۱۶

((  همه توجّه داشته باشند - هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولین گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه - یک ملّت اگر نتواند از هویّت خود، از عظمت خود، آن‌چنان که هست، در مقابل بیگانگان دفاع بکند، قطعاً توسری خواهد خورد؛ بروبرگرد ندارد. باید قدر شخصیّت و هویّت خود را دانست. دشمن تهدید میکند، همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛... من نمی فهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟

بنده با مذاکراتی که در زیر شبح تهدید انجام بگیرد، موافق نیستم.))

شرح مزجی بیانات مقام معظم درتاریخ 16-02-1394 با آیات قرآن کریم و روایات در ادامه مطلب ببینید...

((ملّت توسری خور !))

(شرح مزجی بیانات مقام معظم درتاریخ 16- 2- 94 با آیات قرآن کریم و روایات)

حدیث پیامبر(ص):

عَنْ سَلْمَانَ أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ (ع) قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ‏ لَتَرْکَبُنَ‏ أُمَّتِی‏ سُنَّةَ بَنِی‏ إِسْرَائِیلَ‏ حَذْوَ النَّعْلِ بِالنَّعْلِ وَ حَذْوَ الْقُذَّةِ بِالْقُذَّةِ شِبْراً بِشِبْرٍ وَ ذِرَاعاً بِذِرَاعٍ وَ بَاعاً بِبَاعٍ حَتَّى لَوْ دَخَلُوا جُحْراً لَدَخَلُوا فِیهِ مَعَهُم... (بحار الأنوار ج‏28، ص14)

سلمان فارسی نقل می کند که امیرالمومنین(ع) فرمودند که از رسول خدا(ص) شنیدم که می گفت: (( امّت من، سنت بنی اسرائیل را موبه مو اجرا خواهند کرد... تا جایی که اگر ـ بنی اسرائیل ـ وارد یک سوراخی شده باشند، آنها نیز داخل آن سوراخ خواهند شد...))

((مقایسه داستان بنی اسرائیل در قرآن کریم  با اوضاع کنونی ما در داخل کشور))

آیات 20تا 26 سوره مبارکه مائدة:

*وَ إِذْ قَالَ مُوسىَ‏ لِقَوْمِهِ یَقَوْمِ اذْکُرُواْ نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ جَعَلَ فِیکُمْ أَنبِیَاءَ وَ جَعَلَکُم مُّلُوکاً وَ ءَاتَئکُم مَّا لَمْ یُؤْتِ أَحَدًا مِّنَ الْعَالَمِینَ

ترجمه: و تو اى رسول بیاد آر آن زمانى را که موسى به قوم خود گفت: اى مردم بیاد آرید این نعمت را که خدا به شما ارزانى داشت که انبیایى در میان شما قرار دارد و شما را، پس از سالها و قرنها بردگى فرعون، آزاد و مالک سرنوشت خود کرد و از عنایات و الطاف خود به شما بهره‏هایى داد که به احدى از اهل زمان نداد.

مقام معظم رهبری( 16- 2- 94): ((ما یک کشور بزرگ، یک ملّت هفتادوچند میلیونی، دارای سابقه‌ی فرهنگی و تاریخی عمیق و اصیل بیش از بسیاری از نقاط عالم، دارای شجاعت، دارای عزم، ملّتی که از هویّت خود و از شخصیّت خود دفاع میکند [هستیم‌]؛ یک نمونه‌اش در هشت سال دفاع مقدّس ظاهر شد.))

ما نباید غافل شویم از اینکه ملّتی هستیم که در اوج تاریکی­های قرن بیستم انقلابی کردیم که به موجب آن دست رد به سینه استکبار و استعمار و استبداد زدیم. برتری آن است که دشمن به آن اقرار کند:

برژینسکی(استراتژیست آمریکایی) در شورای راهبردی آتلانتیک می­گوید:«کدام دیوانه ای آمریکای ابرقدرت را از بلندای سال 2000 به دره کنونی سال 2011 آورده است؟ دموکرات های احمق، جمهوریخواهان کم عقل؟ یا ایران؟! ما در شرایط بسیار عجیب و ناشناخته ای به سر می بریم».

مقام معظم رهبری در همین سخنرانی با اشاره به دعای ماه رجب فرمودند: ((غفلت بزرگ‌ترین آسیب است؛ غفلت از مسیر، غفلت از هدف، غفلت از توان، غفلت از فرصت، غفلت از دشمن، غفلت از وظیفه‌ای که امروز بر دوش من و شما است؛ غفلت. بزرگ‌ترین دشمن ما غفلت است. اوّلین دشمنی که ما را در مقابل دشمنان دیگرمان به خاک می‌نشاند، غفلت است؛ وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین. نتیجه‌ی این غفلت دور شدن است؛ دور شدن از خدا، دور شدن از هدف، دور شدن از کامیابی.))

 

*یَاقَوْمِ ادْخُلُواْ الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتىِ کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ وَ لَا تَرْتَدُّواْ عَلىَ أَدْبَارِکمُ‏ فَتَنقَلِبُواْ خَسِرِین

ترجمه: اى قوم من، به سرزمین مقدّسى که خداوند براى شما مقرر داشته است درآیید، و به عقب بازنگردید که زیانکار خواهید شد.

مقام معظم رهبری در اولین روز سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و با مدیریت جهادی فرمودند: ((من عرض می کنم به ملّت عزیزمان که اگر ملّتی قوی نباشد و ضعیف باشد، زور خواهد شنفت، به او زور میگویند؛ اگر ملّتی قوی نباشد، باج‌گیران عالَم از او باج می گیرند، از او باج می خواهند؛ اگر بتوانند به او اهانت می کنند؛ اگر بتوانند زیر پا او را لگد می کنند. طبیعت دنیایی که با افکار مادّی اداره میشود، همین است؛ هر که احساس قدرت بکند، نسبت به کسانی که در آنها احساس ضعف میکند، زورگویی خواهد کرد؛))

*قَالُواْ یَامُوسىَ إِنَّ فِیهَا قَوْمًا جَبَّارِینَ وَ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا حَتىَ‏ یخَرُجُواْ مِنْهَا فَإِن یخَرُجُواْ مِنهْا فَإِنَّا دَاخِلُونَ

ترجمه: گفتند: اى موسى! در آنجا گروهى گردنکش  جاى دارند و تا آنان از آن بیرون نیایند ما درون آن نخواهیم رفت اما اگر از آنجا بیرون آیند ما درون مى‏رویم..

رییس جمهور محترم در گفتگوی تلوزیونی با مردم در چهاردهم فروردین ماه امسال گفتند: ((برخی فکر می کنند یا باید با دنیا بجنگیم یا تسلیم دولت‌ها شویم، اما ما فکر می‌کنیم که راه سومی وجود دارد و می‌توانیم با دنیا همکاری داشته باشیم.))

آقای رییس جمهور! اولاً این گروه گردنکش تمام دنیا نیستند؛ ثانیاً ما از منطق قرآن آموخته­ایم که اینگونه نیست که یا باید بجنگیم یا تسلیم شویم ما فکر می کنیم که یا باید  ایستادگی کرد و حقوق را استیفا نمود ، یا همانند شما سر تسلیم فرود آورد. سر تسلیم فرود آوردن در برابر کشورهای زورگو  و دشمن، ((تعامل با دنیا)) نیست؛ اگر عقب نشینی از حقوق تعامل با دنیاست، قوم حضرت موسی(ع) سازنده ترین تعامل را با دنیا، داشته­اند.

*قَالَ رَجُلَانِ مِنَ الَّذِینَ یخَافُونَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیهمَا ادْخُلُواْ عَلَیهْمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکُمْ غَلِبُونَ  وَ عَلىَ اللَّهِ فَتَوَکلَّواْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

ترجمه: دو نفر از میان جمعیتى که ترس خدا در دل داشتند و خدا به آن دو موهبتى کرده، روى به مردم کرده و گفتند: از مرز این سرزمین داخل شوید، و مطمئن باشید که همین که از مرز گذشتید شما غالب خواهید شد، و اگر براستى ایمان دارید توکل و تکیه به خدا کنید

رهبر معظم انقلاب ( 16- 2- 94): ((می­گوید اگر چنین نشود، چنان نشود، ممکن است ما حمله‌ی نظامی به ایران بکنیم؛ اوّلاً که غلط میکنید؛ ثانیاً من در زمان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا گفتم دوران بزن‌ودررو تمام شده؛ این‌جور نیست که شما بگویید می­ زنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال می کنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.))

 

*قَالُواْ یَمُوسىَ إِنَّا لَن نَّدْخُلَهَا أَبَدًا مَّا دَامُواْ فِیهَا  فَاذْهَبْ أَنتَ وَ رَبُّکَ فَقَتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَعِدُونَ

ترجمه: مجدداً گفتند اى موسى تا آن مردم در آن سرزمین هستند ابدا ما داخل آن سرزمین نخواهیم شد، و اگر چاره‏اى جز گرفتن آن سرزمین نیست تو خودت با پروردگارت بروید و با آنان جنگ بکنید ما همین جا نشسته‏ایم.

رییس جمهور محترم(16 - 02- 93): یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به  آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند.

مقام معظم رهبری(20 - 01 -94) : ((در خصوص مذاکرات هسته‌ای دغدغه جدی دارم .))

 

*قَالَ رَبّ إِنىّ‏ لَا أَمْلِکُ إِلَّا نَفْسىِ وَ أَخِى  فَافْرُقْ بَیْنَنَا وَ بَینْ‏ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ

ترجمه: گفت: ((پروردگارا! من جز اختیار شخص خود و برادرم را ندارم پس میان ما و میان این قوم نافرمان جدایى بینداز.))

مقام معظم رهبری خط خود را از این گروه ((جدا)) می کنند:

 ((من دیپلمات نیستم، من انقلابی­ام)) ( 19- 11- 91)

 ((من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند.)) (12 - 08- 92)

 ((همین چندروزه، دو نفر از مقامات رسمی آمریکا تهدید نظامی کردند؛... من نمی فهمم مذاکره در زیر شبح تهدید چه معنایی دارد؟ بنده با مذاکراتی که در زیر شبح تهدید انجام بگیرد، موافق نیستم.)) ( 16- 2- 94)

 

* قَالَ فَإِنَّهَا محُرَّمَةٌ عَلَیهْمْ  أَرْبَعِینَ سَنَةً  یَتِیهُونَ فىِ الْأَرْضِ  فَلَا تَأْسَ عَلىَ الْقَوْمِ الْفَاسِقِینَ

ترجمه: خداى تعالى فرمود: به جرم این نافرمانیشان دست یافتن به آن سرزمین تا چهل سال بر آنان تحریم شد در نتیجه چهل سال در بیابان سرگردان باشند و تو براى این قوم عصیانگر هیچ اندوه مخور.

مقام معظم رهبری( 16- 2- 94) :(( من مکرّر گفته‌ام راجع به این مذاکرات و [ مسائل‌] هسته‌ای و امثال اینها؛ حرف زیاد زده‌ایم و آنچه باید بگوییم، گفته‌ایم لکن همه توجّه داشته باشند - هم مسئولین سیاست خارجی ما، هم مسئولین گوناگون دیگر، هم نخبگان جامعه - یک ملّت اگر نتواند از هویّت خود، از عظمت خود، آن‌چنان که هست، در مقابل بیگانگان دفاع بکند، قطعاً توسری خواهد خورد؛ بروبرگرد ندارد. باید قدر شخصیّت و هویّت خود را دانست.))

 

آری؛ مقام معظم رهبری! دیگر کمتر دغدغه داشته باشید و هیچ اندوهی مخورید که آنچه باید می­گفتید، گفته اید؛ خطوط قرمز مذاکرات و سنت های الهی را بیان کردید. امّا امیدوارم عاقبت کار همانطور که شماآرزو کردید باشد، و این ملّت عاقبت به خیر شوند، نه اینکه به عاقبت قوم بنی اسرائیل دچار شوند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">