جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

این وبلاگ در راستای افشای قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بیان حقایق در این زمینه، ایجاد شده است.
عمده تحلیل های این وبلاگ متعلق به جناب آقای دکتر خلیلی، استاد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) می باشد.

آخرین نظرات

مسئولینی که سزاوار "لعن" همه مردم خواهند بود!

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ق.ظ

 

بازخوانی موضع گیری صریح مقام معظم رهبری

درباره پرونده هسته ای در اول فروردین 1385

 

(( اگر امروز مسئولین و دست‌اندرکاران ما این را تأمین نکنند، بیست سال بعد همه‌ی مردم حق خواهند داشت اینها را لعنت کنند. آن روز هم نمی شود به دست آورد. وقتی یک ملت احتیاج به چیزی دارد، به او گرانفروشی می کنند، به او نمی دهند، او را تحقیر می کنند و به او بی اعتنایی می کنند.

امروز اگر شما این حق را به چنگ نیاورید، دهها سال ملت ایران به عقب خواهد رفت و عقب‌ مانده خواهد ماند.))

((درباره‌ی مسئله‌ی هسته‌ای من یک جمله عرض بکنم.

خلاصه‌ی حرف دشمن این است که به ملت ایران میگوید شما فناوری هسته‌ای را نداشته باشید. چرا؟ برای اینکه فناوری هسته‌ای، شما را در عرصه‌های مختلف نیرومند می کند؛ شما این فناوری را نداشته باشید تا ضعیف بمانید، تا بتوان راحت‌تر به شما زورگویی کرد. مردم باید توجه کنند که اعماق حرف دشمن چیست. مسئله این است، انرژی هسته‌ای و توانایی تولید سوخت هسته‌ای، در طول سالهای نه چندان دورِ آینده، یک نیاز مبرم و قطعی برای ملت ایران است.اگر ملت ایران امروز برای کشور خود فناوری هسته‌ای را تحصیل نکند، چند سال بعد، آن روزی که این جوانها وارد بازار کار و فعالیت میشوند، آن روزی که جمعیت ملت ایران میلیونها نفر از حالا بیشتر است؛ آن روز، ملت در یکی از اساسی‌ترین نیازهای خود مجبور است دستش را به طرف بیگانگان و احیاناً دشمنان دراز کند.

اگر این نفتی که امروز در اختیار ماست، در اختیار اروپا و امریکا بود، ما برای هر بشکه ‌اش باید در مقابل آنها سجده می کردیم تا یک بشکه نفت به ما بدهند؛ مگر میدادند!؟ اینها می خواهند پانزده سال، بیست سال آینده ملت ایران برای نیاز صنعتی و کشاورزی خود و برای جریان حیات در کشور خود، محتاج آنها باشد؛ برود درِ خانه‌ی آنها؛ اهمیت انرژی هسته ‌ای این است. حالا میگویند انرژی هسته ‌ای برای درمان و مصارف پزشکی هم به کار میرود؛ بله، اینها هم است؛ اما اینها درجه‌ی چندم است. در درجه‌ی اول این یک نیاز اساسی و اصلی برای کشور ماست. اگر امروز مسئولین و دست‌اندرکاران ما این را تأمین نکنند، بیست سال بعد همه‌ی مردم حق خواهند داشت اینها را لعنت کنند. آن روز هم نمی شود به دست آورد. وقتی یک ملت احتیاج به چیزی دارد، به او گرانفروشی می کنند، به او نمی دهند، او را تحقیر می کنند و به او بی اعتنایی می کنند.

امروز اگر شما این حق را به چنگ نیاورید، دهها سال ملت ایران به عقب خواهد رفت و عقب‌ مانده خواهد ماند.

...حالا تهدید شورای امنیت کردند، انگار شورای امنیت آخر دنیاست. ما هم شورای امنیت چشیده هستیم. در جنگ تحمیلی، آن روزی که عراقیها چند هزار کیلومتر خاک ما را زیر پا داشتند، همین شورای امنیت قطعنامه صادر کرد که بایستی جنگ را تمام کنید، دفاع و مقاومت نکنید؛ ما هم چون برخلاف مصالح کشورمان بود، قبول نکردیم. ))

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">