جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

روشنگری پیرامون قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران( آگاهی، آگاهی بخشی، مطالبه گری)

جشن ملّی! | پرونده‌ هسته‌ای

این وبلاگ در راستای افشای قلب واقعیت صورت گرفته در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بیان حقایق در این زمینه، ایجاد شده است.
عمده تحلیل های این وبلاگ متعلق به جناب آقای دکتر خلیلی، استاد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) می باشد.

آخرین نظرات

 شروط مقام معظم رهبری برای برجام چه شد؟!

چه کسی، چه نهادی ضامن اجرا و صیانت از شروط مقام معظم رهبری است؟

وقتی خط قرمزهای شفاهی پایمال شد، شروط کتبی هم ... .

چشم پوشی و خنده به جنایات آمریکا و سکوت ولایت مداران در برابر نفوذی ها تا کجا و به چه قیمتی ادامه می یابد؟

نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور

آمریکا برجام را نقض کرده است/ موضع رسمی دولت باید فوری اعلام شود

متن کامل نامه در ادامه مطلب...

8 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور اعلام کردند که آمریکا برجام را نقض کرده است و دولت باید فوری موضع رسمی خود را اعلام شود

بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس‌جمهور محترم

با سلام و احترام؛

بر خود لازم می‌دانیم که به عنوان نمایندگان ملت از جنابعالی به عنوان عالیترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور پس از مقام رهبری، به خاطر پاسخ قاطع، دقیق و حساب شده به اقدامات خصمانه جدید آمریکا، طی دستور برای توسعه صنعت موشکی دفاعی، صمیمانه تشکر کنیم.

در همین ارتباط چند نکته را برای تبیین بیشتر موضوع و اقدامات تکمیلی به جنابعالی و ملت شریف تقدیم می‌کنیم:

1. اولین نکته یادآوری هشدار مکرر رهبر بصیر و آگاه کشور در کنار زدن نقاب از چهره واقعی هیئت حاکمه آمریکا است. اصرار به شناخت کینه‌ورزی و ستیزه‌جویی این حکومت سلطه طلب نسبت به ایران اسلامی و مردم با شرافت آن، دائما در سخنان ایشان تکرار شده است.

این حکومت مستکبر و سیاستمداران متکبرش، به رغم ظاهرسازی‌های معمول، در این ایام بار دیگر دشمنی خویش را آشکار کرده‌اند. از ماجرای بی‌اعتبار کردن روادید مسافران به ایران تا حکم به برداشت از حساب به ناحق بلوکه شده دولت ایران به اسم خسارت گروگانگیری سال 1358 و تحریم های تازه علیه ایران به تصویب گنکره و امضای رئیس‌جمهور آمریکا نمونه‌های تازه کینه ورزی آنان است این گونه اقدامات، که متضمن اهانت به ملت بزرگوار ایران و اعمال محدودیت‌های اقتصادی علیه مردم و دزدی حکومتی از اموال دولت ماست، همگی شاهد مثال این کلام الهی است که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ».

«اى کسانى که ایمان آورده‏اید از بیگانگان [دوست و] همراز مگیرید. [آنان] از هیچ نابکارى در حق شما کوتاهى نمى‏ورزند آرزو دارند که در رنج بیفتید دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه [از دشمنی و کینه]  سینه‏هایشان نهان مى‏دارد بزرگتر است در حقیقت ما نشانه‏ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بیان کردیم اگر تعقل کنید (آل عمران 118).»

2. تصویب پرداخت خسارت به جاسوسان آمریکایی، 36 پس از قرارداد الجزایر که که دولت وقت امریکا در این قرارداد، حق هر گونه ادعای مالی را علیه ایران، از اتباع خود سلب کرده است، مصداقی از عهدشکنی است و محتاج اقدامات حقوقی سریع وزارت خارجه و آگاه ساختن مردم از این گونه اقدامات است.

3. مکرراً از مسئولان ذیربط شنیده شده است که این اقدامات با برجام معارض است. باید موضع رسمی دولت در این باره سریعاً اعلام گردد و توضیحات کافی در این زمینه به مردم داده شود و بدون فوت وقت اقدامات لازم در عرصه بین‌المللی صورت پذیرد و اگر احیاناً نقض برجام دانسته نمی‌شود، دولت دلایل خویش را آشکارا به ملت ارائه نماید. اگر نقض باشد، که چنین به نظر می‌رسد، و مقامات ایران بگویند ولی اقدامی انجام نشود، هم چوب را خورده‌ایم، هم پیاز را و هم پول را داده‌ایم.

4. ملت شریف باید به دو حقیقت که قرآن بر آنها تأکید می‌ورزد، تؤامان توجه فرماید. اول آنکه معاهده با دشمن نباید نظر ما را نسبت به ماهیت وی عوض کند. قرآن درباره مشرکانی که با ما پیمان امضاء کرده‌اند هشدار میدهد تا دشمنی و عهدشکنی آنان را فراموش نکنیم. آنجا که می‌فرماید:

کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لاَ یَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ  چگونه [ آنان عهد نگه میدارند] با اینکه اگر بر شما دست‏یابند در باره شما نه خویشاوندى را مراعات مى‏کنند و نه تعهدى را. شما را با زبانشان راضى مى‏کنند و حال آنکه دلهایشان امتناع مى‏ورزد و بیشترشان منحرفند (توبه 8)

حقیقت دوم این است که به رغم همین هشدار اگر پیمانی با دشمنان بسته شد، مادام که عهد شکنی آنان محرز نشود، حق نقض عهد به ما داده نشده است : فَمَا اسْتَقَامُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ پس تا با شما [بر سر عهدشان] پایدارند،[بر سر عهدتان] با آنان پایدار باشید زیرا خدا پرهیزگاران را دوست مى‏دارد (توبه 7)

5. این نکته نیز باید مورد توجه همه ما مسئولان و مردم باشد که آنچه به واقع و بسیار مؤثر در دفاع از ایران و اسلام عمل می‌کند پرداختن به اقتصاد مقاومتی و نجات کشور از شکنندگی موجود است.

توفیق روزافزون رئیس‌جمهور محترم را در خدمت به اسلام، ایران و مردم با شرافت ایران از خداوند خواهانیم.

11/10/1394

این نامه به امضای احمد توکلی، الیاس نادران، حسین نجابت و اسماعیل کوثری نمایندگان تهران، احمد امیرآبادی نماینده قم، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، حسین حسین‌زاده‌بحرینی نماینده مشهد و کلات و محمدرضا آشتیانی‌عراقی نماینده قم رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">